Kairos Figyelő

Utolsó kommentek:

Fanto 2018.11.17. 00:57:54

@deminekez:

A Onecoin volt az új világpénz az ígéretek szerint, mely ekkor meg akkor megy a tőzsdére és annyi volt az 'árfolyam', amennyit ruja asszoncság kimondott a szájával. :)

Ez a skywayes történet kb. ugyanaz, ez lesz az új világközlekedés. És persze a részvények árfolyama annyi, amennyit mondanak nektek.

"Elmondom neked, már nem lehet fél és egy centért részvényt “venni”, átlagban most 2 cent. Én két éve még 0,3 centért jutottam hozzá. Persze lehet a centeken mosolyogni, de a valóságban azt mondod, amit én két éve megvettem (mondjuk) 1000 dollárért, azt most szerinted 1600 vagy vagy 3200ert adják, a valóságban pedig kb 6600ért.."

Tudod, ez az etetés része. Azt hiszitek máris jól jártatok, már meghatszorozódott a zsé. :), Ja, hogy a valódi piac nem mérte meg?
Szabadon eladhatod a részvényeid? Hol? Mennyiért veszik meg, ha meghírdeted? Próbáld ki, nos annyit ér jelenleg.

"Zárójelben teszem hozzá, az első 5000 befektetőnek ebben a honapban vételi ajánlatot tett a SW (amit nem garantált előtte)"

Ezt honnan vetted? Mondták valamelyik gyűlésen? Mennyiért venné vissza a cég a részvényeket? A jelenlegi 2 centes áron, tehát az eredeti ár sokszorosáért? Miért tenne ilyet?
Ez csak egy kamu megint, az etetés része, azért, hogy higgyetek, lesz belőle pénzetek.

"Az sem gondolkodtat el, hogy a SW crowdinvesting programja 2013 végén indult, tehát minden itt említett projektnél hamarabb, es az a kb félmillió ember aki támogatta a létrejöttét es követi a fejlődést nagyon nem izgul a befektetese miatt?"

A skyway oldala most lesz 4 éves, akkor hogy van ez, hogy te öt évről beszélsz? Te mikor találkoztál vele? Azt mondod nem izgulnak a befizetők? Én láttam fészbúk hozzászólásokat, melyből kiderül, hogy aggódnak, azt kérdezgetik, mikor lesz ebből nekik pénzük.
Persze sokan abban reménykednek, hogy a befizetett összegeik megszázszorozódnak meg ezerszereződnek majd.

Rossz hírem van, soha nem kapjátok vissza a pénzeteket. Sem a cégtől, sem a piacról.

Úgyhogy azt tanácsolom nemcsak neked, hanem az itt olvasó skywayes befizetőktől, hogy most szabaduljanak meg a 'részvényeiktől', ha találnak rá valakit, aki megveszi.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

Ponzivadász 2018.11.16. 15:13:08

@énszóltam: NANA! A laposföld sztori sokkal esélyesebb mint a skyway. :)

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.16. 00:05:39

ennyit az egészről, egy vicc

de ne keseredj el, ott van még a laposföld társaság, oda pénzzel sem kell beszállni elég csak hinni benne

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.16. 00:04:01

@deminekez: :)))
tech.onliner.by/2017/06/08/sud-skyway-2

itt van egy bírósági tárgyalás kivonata:) a vén hülye nem tudta megmondani, milyen intézménytól milyen tudományos fokozata van, nem emlékszik:)))

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.15. 15:16:14

@énszóltam: A Wuppertal Schwebebahn. Azota az újabbakat 5 évenként ujraepitik.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.15. 14:18:08

@deminekez: hát akkor hajrá:))) bár gondolom leszarják éppen jól élnek az 1000 dollárodból meg a többi szerencsétlen pénzéből:)
te meg itt bizonygatod, hogy fenekestül felforgatják a tömegközlekedést, aztán éppen ott tartanak, hogy a mezőben hasít egy kétszemélyes doboz, így tényleg kell az a 100 év :))) 100 év múlva gazdag leszel:))
azért mutathatnál valami olyan infrastruktúrákat amit száz évre terveztek :))

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.15. 13:33:47

@énszóltam a fenébe is, a váltó, tényleg, az is kell, Majd szólok nekik hogy forgatni kellene egy videót ahogy Szerjózsa bácsi egy váltó mellett zászlóval integet, mert igy tenyleg a Kairosra hasonlít a story.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.15. 12:31:21

@deminekez: Még valami a kapacitásról.
az oldal amit linkeltél, nme pont arról szól, hogy mennyi a kapacitása egy vonalnak?
Szóval a kérdés továbbra is fennáll, miért nem tudnak 2, 5, 12 másodpercenkét indulni a szerelvények?
youtu.be/PvG_VyNLmXQ?t=140, mert ebben a videóban is az van 14 személyes 100 000+ kapacitás szóval 12 másodperces indulását feltételez. És ha ebben az apró dologban tévednek akkor a többi nagyszabású dolog persze mind igaz:))
Miért nincsenek még az animációkban sem rendes nagy állomások ami tényleg a tömegközlekedésre emlékeztet.Hol vannak a váltok? Hogy néz ki egy csomópont legalább, vagy ez mindenhova közvetlen összeköttetéssel megy mert ez olyan fasza mi?

Ez egy akkora humbug mint egy ház, még kiegészitve ponzivádászt annyival, hogy szerintem ez még síliftnek sem jó mert oda meg elég meredeken kéne felfelé haladni:)))

De erről annyira felesleges megint beszélni, mint amikor a kínai utánzatú note4-et mutogatták mint kairos fejlesztésű telefon:)))

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.15. 09:05:54

@Ponzivadász Még valami a kapacitásról. Tokióban egy sikanzent 10 percenként, csúcsidőben 5 percenként megtölti 1300 ember. Évtizedek óta benne van a kultúrájukban hogy naponta több száz kilométert ingáznak. Olyan népsűrűségre lehet megéri 80 milliárd dollárért 300 km-es sikanzent építeni. Nézd meg mi a helyzet pl itt. Nemrég jelentették be magyar kezdeményezésre a V4es országokat (Pest-Varsó) gyorsvasuttal összekötni, ami tök jo lenne ha megnézed par száz kilométerre milyen nagyvárosok vannak (az oroszok pl nem ilyen szerencsések). Évi 500.000 fő (!) kapacitasra tervezik, 250el fog menni. A szlovák közlekedési miniszter kijelentette, a magasban kell vinni mert az biztonságosabb, környezetbarát es nem kell telkeket felvásárolni. Igaza van. Következő mondat, drágább lesz egy kilométer mint a sztráda megépítése (es ez még csak terv, nem a valóság). Máris lehet imádni. Es miért? Mert vonatban gondolkodnak. Teljesen más statikajú pályát igényel ha két tartóoszlop között percenként átmegy egy két tonnás szerelvény, vagy óránként egy száz tonnás. Az ateresztőképesseg ugyanaz, a menetrend jellege is teljesen mas, nem is kell minden állomáson megállnia. A Moszkva Minszk vonalon (700km hasonló éghajlati es terep viszonyok között mint itt) ilyen gyors pályát fog építeni a SW is, 450el fog menni, abszolút konkurense lesz a repülőknek is, es 3 millió dollár lesz egy kilométer megépítése. Hasonlítsd össze, es ilyen infrastruktúrákat 100 évre előre illik tervezni. Ez a valóság.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.14. 17:47:38

@Ponzivadász Egy dolgot nagyon fontos lenne tisztázni, es akkor máshogy fogod látni, ez nem vonat. A vasút tuti nem a jövő közlekedése, pláne nem ugy ahogy ismerjük. A magyarban szerencsétlenül megjelent a “húrvasút” kifejezés, de sem oroszban, sem angolban nincs ilyen, string technology es string transport van, nincs string railway. Ez egy logikus fejlődése a jelenlegi közlekedési kihívásoknak, pont azt amit írtál. Kényelem. Ez valójában a személyszállítást ötvözi a tömegközlekedéssel, amely effektív, de nem kényelmes. Nem a maximális kapacitásból kell kiindulni, hanem a minimálisból ami fenntartható, tehát mi van éjjel kettőkor kell közlekedned. Ha abból indulsz ki amit Berlinben idén bemutattak, az nem vonat, hiába volt a kötöttpályás kiállításon (hol máshol lenne), az egy elektromos önvezető “autó”, pont azt tudja, elszállítani egy családot amikor csak akarja, menetrend nélkül. De hiába fejlődik a technologia, az autót sosem lehet biztonságosan irányítani a jelenlegi engedélyezett sebesség felett. Ezert kell a gumit acelra cserélni, es a közlekedést magasba vinni, arra van a biztonság, a sebesség, es a környezetbarát szemlélet is. Magad leírtad, a jelenlegi helyzet tarthatatlan, az autó saját sikerének sírját ássa, es ez egyre rosszabb lesz. Nem lesz hely az utakon. Kell egy hatodik infrastruktúra, ami a jelen helyzetre van fejlesztve, nem a lovaskocsik korszakára. Nézz körbe, a közúti, kötöttpályás, légi, mind a saját útját járja, nincs átmenet a fejlesztések között. Ezért.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

Ponzivadász 2018.11.14. 17:23:50

@deminekez: Csak azért hozom kiemelt példának mert már 120 éve is létezett az elképzelés (azóta is épültek egyéb függővasutak is kis számban, ennél sokkal modernebbek). Meggyőződésem, hogy történtek volna már fejlesztések amire lett volna és lenne most is kapacitás és töke is, kis pénzű emberek bevonása nélkül is, nem beszélve annak módjáról. Feltéve ha lett volna/lenne rá igény..Nem tagadom, hogy nem lenne rossz ha ilyen vonatok közlekednének mindenhol a természet zavarása nélkűl és az emberek nem az autóikkal tombolnának. Tényleg szép elképzelés. De biztos vagyok benne már lennének erre vállalatok és technológia és működö vasutak ha profitot lehetett volna már belőle húzni. És nem azért nincsenek ilyenek mindenhol mert csak nem rég pattant ki a skway tulajának fejéből az ötlet. Egyenlőre ami biztos, hogy nagyon sántít a dolog (amiket nem részletezünk, utánna lehet olvasni). Semmi garancia, hogy megtérülnek a befektetések vagy , hogy egyáltalán viszont látja bárki is a betett pénzét, nemhogy megszászorozza, ezerszerezze. Még akkor sem ha az egész projekt tényleg valós és az összeszedett pénz teljes egészében fejlesztésekre megy és nem egy kajmánszigeteki bankszámlára. Láttam, hogy látványos grafikonokkal húzzák be az embereket, amin az látható, hogy eddig , hogyan alakult a vasutak és az autóutak aránya és majd, hogy hogyan fog, hogyan veszi át a teret az sw az autó utaktól 2020-ig. Ezeket honnan veszik? Én ebben nem lennék annyira biztos, hogy úgy fog törénni ahogy ott ábrázolva van. Nem ez a tendencia. Egyenlőre az emberek egyre kényelmesebbek. A sarki boltig autóval mennek, a gyareket az iskolába 2 utcára azzal viszik, mindenhova. Folyomatosan egyre több autó van forgalomba. Nem akar senki az állomásokig sem elmenni, átszálni. Napmint nap látom a pestre dolgozni tartókat, hogy inkább ül 2-3, akár 4órát naponta dugóban mint, hogy 30 perc alatt bent legyen vonattal, metróval, nem utolsó sorban jóval olcsóbban. Igez ez csak az én szubjektív véleményem, de amit meg te hajtogatsz azok meg a skyway-től jövő infók. Tudom, követem őket.... De lesz ahogy lessz. Én sajnos nem sokat jósolok már ennek az egésznek de tényleg örülnék ha neked lenne igazad és át tudnék regelente jönni keresztbe a főúton 10 percen belül, mert unibusal járnának az emberek.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.14. 08:52:48

@Ponzivadász Mar csak egy valami, látom rá vagy kattanva a Wuppertal Schwebebahnra. Kar ebbe belemenni, csak ket megjegyzés. Melyiknek vannak jobb biztonsági mutatói, ennek vagy a budapesti villamosnak? Ugye? Ez a különbség ha valami ott megy ahol az emberek élnek vagy magasabban. Akkor miért nem ez van Pesten is? Azert szólj majd ha építenek ilyen 100 eves brutális vaskonstrukciót valamelyik városban, az ott lakok imádni fogják. Pedig ha az egész utat veszed a magasba, mindig ez lesz az eredmény. Ugyanaz mint a hidaknál, ott sem az a mérnöki feladat hogy elbírja a súlyt ami keresztül megy rajta, hanem saját magát. A többibe nem megyek bele.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.14. 07:15:29

Minden közlekedési tipusban szamitanak maximalis kapacitást, de az nem jelenti hogy maximalisra járatják, ebből tudjak a közlekedési mérnökök hol milyen típust érdemes alkalmazni.
ko.sze.hu/catdoc/list/cat/7086/id/7104/m/4974
A légellenállás leküzdésének éppúgy van fizikai képlete, es ha a UniLot CX légellenállása a szélcsatornában 0.06, az a valóságban is annyi lesz, a Bugatti Veyroné pedig 0,2. Nem kell ahhoz szakembernek lenni hogy az ember megértse, ha valami a földön megy, lehet bármilyen jo az aerodinamikaja, az alsó tükör hatással a föld es a jármű alatt nem tudnak mit kezdeni. Sőt, ha az autónál nem rontanak az aerodinamikajan akkor felborul. A légellenállás egyedül a légi közlekedés barátja, mert ha nem igy lenne, nem tudna felszállni. A SkyWay eseteben csak ket sín van alul, nem út. Ha 100 kilométeres sebességnel a légellenállás leküzdésére kell egy bizonyos mennyiségű energia, a kétszer nagyobb sebességre nem kétszer nagyobb, hanem kettő a harmadikon, tehát nyolcszor nagyobb energia megy el. Ha 500 al kell mennie, az 125szor tobb energiát igényel a légellenállás leküzdésére mint 100nál. Ez fizika, nem vélemény. Ezert is hiába van 600 km/h vasúti rekord tesztpályákon, a kerék tud annyival forogni, a valóságban nem mennek többel 330nal, mert nem eri meg. A légellenállás nem fog változni, mert akkor nem lesz kinek utaznia. Egyetlen 400 al közlekedő szakasz van, 30km a sanghaji repülőtéren, brutálisan drága mulatság, es elgondolkodtató érdemes e hogy ne 9 percet tartson az út hanem nyolc es felet.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.14. 00:46:18

@deminekez: "A legkisebb modulok is képesek akár 2 másodpercenként követni egymást, az akár 500.000 utas naponta egy irányba, ha kellene valahol ilyen áteresztőképesség, csak nem akartam bonyolítani"
Pont példálózni akartam ezzel, (csak nem szeretek sokat írogatni), hogy ez egyik videójukban úgy számolták a napi szállítható személyek számát, hogy x személyes a cucc 5 másodpercenként megy egy és akkor felszorozták 24 órára:)
De azt remélem érted, hogy ez így miért nem működik, és ez miért okozna csak egy nagy torlódást?

És ha az ilyen apró dolgokban hülyeségeket beszélnek akkor igaz vajon a 10%-nyi fogyasztás, vagy amikor az öreg azt számolja egy videoban miért nagy a mágnesvasút légellenállása?

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.14. 00:26:35

@deminekez: "A legkisebb modulok is képesek akár 2 másodpercenként követni egymást, az akár 500.000 utas naponta egy irányba, ha kellene valahol ilyen áteresztőképesség, csak nem akartam bonyolítani"
Pont példálózni akartam ezzel, (csak nem szeretek sokat írogatni), hogy ez egyik videójukban úgy számolták a napi szállítható személyek számát, hogy x személyes a cucc 5 másodpercenként megy egy és akkor felszorozták 24 órára:)
De azt remélem érted, hogy ez így miért nem működik, és ez miért okozna csak egy nagy torlódást?

És ha az ilyen apró dolgokban hülyeségeket beszélnek akkor igaz vajon a 10%-nyi fogyasztás, vagy amikor az öreg azt számolja egy videoban miért nagy a mágnesvasút légellenállása?

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.13. 21:39:10

@Ponzivadász Láttam. :)

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

Ponzivadász 2018.11.13. 21:31:44

@deminekez: Maradjunk a tényeknél. Egyenlőre a skyway annyit sem tud felmutatni, azaz csak látványos walt disneyt idéző animációkon, mint a 120 éves wuppertal schwebebahn. Szállítási kapacitásban, sebbeségben, teherbírásban is meghaladja az unibust. És ez hasonló elven működik... Tudom, hogy a sífelvonó kicsit más , de kb annyit tud, ezért hasonlítottam ahhoz.. És akkor még nem beszéltünt működőképes, rendszeresített, modern vasutakról. Csak, hogy párat említsek: TGV, Shanghai maglev, a japán sc maglev.. Néz utánna ezeknek és tedd fel a kérdést: Mit akar az sw??? :))).. Még ha nem is lenne egy kurva nagy átbaszás. (kétségem sincs, hogy az), hogy tudna labdába rugni az sw ezeknek a gyártói mellett? Nemhogy járműve, de még egy tesztparkja sincs, ahol 50 km/h fölé gyorsíthatna, vagy egyáltálán kanyarodhatna a vonat. Komótosan előre megy egy tucat megvezetett lelkes emberrel aztán 200m-t meg vissza.. . A "konkurenseknek" meg már veszik/használják a vonatjait. És akkor még fogalmunk sincs az ottani fejlesztésekről, prototípusokról amiket érthető modon óvnak, őriznek, "titkolnak". Ott nem Hári Antalok meg nyugdijjas barátaik a tulajdonosok:) Ki hiszi el, hogy az efféle emberek fognak a jővő közlekedési járműveiből meggazdagodni, de komolyan?? :) Fényévekre vannak, azaz lennének egymástól ha egyáltalán valós lenne a projekt, ami természetesen nem az...Német és Görög pénzügyi szervek adtak ki risztást a napokban a skywayel kapcsolatban. De tudom erre is meg van a magyarázat mint a többi üzetnél is.. A tesztpark amivel hűlyítitek a nyuggereket egy pármiliós (EUR) befektetés volt, hogy hihető legyen a sztori. Megtérűlt bőven, sokan képtelenek gondolkodni és megeszik ezeket a videókat a "sífelvonókról"..
De tényleg kár fosni a szót. Amikor már mindenkinek nyilvánvaló lesz, hogy bedőlt a ponzi, akkor még te és a társaid, szponzoraid még mindig meg lesznek győződve az üzlet létjogostságáról. Hibás lesz az usa kormány, a saudi kőolaj lobbi, a gyíkemberek is, de még akkor sem fogod elismerni, hogy egy előre jól kitervelt lehúzásról volt szó amit te magad is jól beszoptál. Kivéve persze ha te magad is a gátlástalanabb részéhez tartozol, akik átlátják a dolgot, de a hiszékeny, tájékozatlan emberekből akarnak hasznot húzni.. Itt akkikel próbálsz vitába szállni 10ből 10 üzletről megmondák, hogy átverés! Még sosem tévedtek, tévedtünk.. 10ből egyetlen egyszer sem!! Egyenlőre ezek a tények. . Ugyanazek a párbeszédek mindnél, mindih lezajlanak.. Aztán amikor mindenki számára nyilvánvaló lesz a számunkra már most nyilvánvaló és kárörvendően belenevetne az ember az arcotokba akkor már nem vagytok sehol, azaz már a következő nagy okosságban osszátok ugyanúgy az észt... Szerintem addig napolhatnánk is a dolgot. Majd ha 500-al repkednek az arab emirátusi tesztpályán a vonatok akkor jelentkezz. Mi itt leszünk...

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.13. 14:26:15

@énszóltam: A legkisebb modulok is képesek akár 2 másodpercenként követni egymást, az akár 500.000 utas naponta egy irányba, ha kellene valahol ilyen áteresztőképesség, csak nem akartam bonyolítani. Igazad van, kár hülyeségekről vitázni, majd megbeszélitek egymás közt.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

énszóltam 2018.11.13. 14:15:29

@deminekez: akár logikus is lehetne amit írsz, bár szerintem simán kevered az ok és okozatot, éppen ezért kérdeztem, hogy láttál e már igazán zsúfolt pályaudvarokat, de ezek szerint nem ha ilyeneket írsz, hogy naponta kétszer kétszáz embert. Hova sűrítenék a járatokat szerinted ha ezt a tömeget hatos csoportokra bontanák. láttad te már a flight radart, hogy egy időben mennyi repülő van európa felett.

Amúgy meg még az animáción se láttam egyetlenegy váltót sem mondjuk, vagy hogy közlekednek a dobozaitok, mindig csak egy irányba körbe körbe.

Hú most én is elkövettem a legalapvetőbb hibát, leálltam erről a hülyeségről vitatkozni, amikor ez egész egy átverés, minden megmozdulásukban látszik.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...

deminekez 2018.11.13. 13:08:29

@énszóltam: Először közlekednie kéne, majd megépiteni, aztán projektálni, megrendelni és végül létrehozni a technológiát? A zsúfolt pályaudvar meg repülőtér az úgy jól van mert megszoktuk? Az is rendben van hogy összedől a híd mert tízszer nagyobb terhelést kap éveken keresztül mint amire tervezve lett? Azért van tömeg a repülőtereken (állomásokon), mert naponta mondjuk két időpontra kell osszetrombitalni 200 embert, hogy megerje elvinni őket. A SW akár 6 emberre bontja ugyanezt a tömeget, tehát nincs miért tömegnek lennie, menetrendek se és ugyanott vagy ha fél percenként indítasz egy szerelvényt. Közelebb tudod vinni a városba mint a repteret. 4x kevesebb lesz egy utasa az energiafogyasztas ennél a sebességnél mint a legmodernebb repülő esetében. Annyiért gyártasz egy ülést mint egy jobb autónál, a repülőnél 100 millió dolcsinál kezdődik 200 szék. Nincs felszállás leszallas nyomaskulonbség technológia, emberi faktor. KB 100szor kevevesebb co2t fogsz kibocsájtani. Például.

Bejegyzés: Eközben Moldovában...